• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Zo zet jij als zelfstandige de volgende stap om een merk te worden!

Misschien herken je het wel: Je bent als zelfstandig ondernemer al een paar jaar bezig en wil de volgende stap zetten. Je wilt echt een merk worden! Maar hoe doe je dat nu eigenlijk? Waar moet je beginnen en wat is daarin het belangrijkste?

Alles start met het werken vanuit je identiteit

Om met je bedrijf echt te groeien en als merk gezien te worden, is het belangrijk dat je gaat profileren als bedrijf. Het is heel belangrijk om ergens voor te gaan staan. Dit ergens betekent dat je een merkidentiteit (door ons HeldenDNA genoemd) ontwikkelt die jou als een handschoen past.

Door te werken vanuit jouw identiteit laat je zien waar jouw merk voor staat, waar je met je bedrijf voor gaat en waarom jouw bedrijf bestaansrecht heeft. Hierdoor zorg je voor een aantrekkingskracht op fans: Ze gaan ontdekken waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij één van je concurrenten. Op basis van je HeldenDNA kun je je echt onderscheiden.

Een strategisch marketingplan om écht te groeien

Als je de identiteit van je merk hebt bepaald ga je aan de slag met het ontwikkelen van je strategische marketingplan. Je moet weten hoe jij jouw nieuwe merk in de markt gaat zetten. Hierbij zet je de volgende stappen:

  1. Je onderzoekt de huidige markt en kijkt naar de kansen en bedreigingen;
  2. Je bekijkt je eigen organisatie kritisch en onderscheidt sterkten en zwakten;
  3. Je confronteert de kansen & bedreigingen en sterkten & zwakten met elkaar, waarop je strategische scenario’s onderscheidt;
  4. Op basis van deze strategische opties ontwikkel je jouw strategie;
  5. Bij deze strategie ontwikkel je het businessmodel dat ervoor zorgt dat je bedrijf (meervoudige) winst genereert. Belangrijk hierbij is te kijken naar je klantprofiel, de waardepropositie, de klantreis en het verdienmodel;
  6. Uit dit businessmodel ontwikkel je een communicatie- en contentplan.

Als je deze stappen zet, ontwikkel je stap voor stap een strategisch marketingplan om je bedrijf de boost te geven die je nodig hebt om écht een merk te worden.

Onze missie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving!

Van afval naar grondstof Hero - Caspari - circulaire design meubels

Wij zijn op missie: Ieder merk creëert positieve impact aan de samenleving! Veranderingen in onze samenleving komen van merken. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

HERO talent programmaGa aan de slag met de ontwikkeling van je merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma ontwikkelt:

Het ‘HERO-talent programma’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenmerk te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de identiteit van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn. Hierdoor groei je stap voor stap van zelfstandig ondernemer naar een merk!

Meer informatie ‘Hero-talent-programma’

Zo zet jij als zelfstandige de volgende stap om een merk te worden!

Zo zet jij - net als Rachel van Floooow - de stap van zelfstandige naar merk.

Misschien herken je het wel: Je bent als zelfstandig ondernemer al een paar jaar bezig en wil de volgende stap zetten. Je wilt echt een merk worden! Maar hoe doe je dat nu eigenlijk? Waar moet je beginnen en wat is daarin het belangrijkste?

Alles start met het werken vanuit je identiteit

Om met je bedrijf echt te groeien en als merk gezien te worden, is het belangrijk dat je gaat profileren als bedrijf. Het is heel belangrijk om ergens voor te gaan staan. Dit ergens betekent dat je een merkidentiteit (door ons HeldenDNA genoemd) ontwikkelt die jou als een handschoen past.

Door te werken vanuit jouw identiteit laat je zien waar jouw merk voor staat, waar je met je bedrijf voor gaat en waarom jouw bedrijf bestaansrecht heeft. Hierdoor zorg je voor een aantrekkingskracht op fans: Ze gaan ontdekken waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij één van je concurrenten. Op basis van je HeldenDNA kun je je echt onderscheiden.

Een strategisch marketingplan om écht te groeien

Als je de identiteit van je merk hebt bepaald ga je aan de slag met het ontwikkelen van je strategische marketingplan. Je moet weten hoe jij jouw nieuwe merk in de markt gaat zetten. Hierbij zet je de volgende stappen:

  1. Je onderzoekt de huidige markt en kijkt naar de kansen en bedreigingen;
  2. Je bekijkt je eigen organisatie kritisch en onderscheidt sterkten en zwakten;
  3. Je confronteert de kansen & bedreigingen en sterkten & zwakten met elkaar, waarop je strategische scenario’s onderscheidt;
  4. Op basis van deze strategische opties ontwikkel je jouw strategie;
  5. Bij deze strategie ontwikkel je het businessmodel dat ervoor zorgt dat je bedrijf (meervoudige) winst genereert. Belangrijk hierbij is te kijken naar je klantprofiel, de waardepropositie, de klantreis en het verdienmodel;
  6. Uit dit businessmodel ontwikkel je een communicatie- en contentplan.

Als je deze stappen zet, ontwikkel je stap voor stap een strategisch marketingplan om je bedrijf de boost te geven die je nodig hebt om écht een merk te worden.

Onze missie: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving!

Van afval naar grondstof Hero - Caspari - circulaire design meubels

Wij zijn op missie: Ieder merk creëert positieve impact aan de samenleving! Veranderingen in onze samenleving komen van merken. Wij geloven erin dat ieder merk een heldenmerk moet worden: Zij creëren positieve impact voor onze samenleving. Merken die negatieve impact maken gaan kapot, zij kunnen niet meer voortbestaan.

Als Creating Heroes ondersteunen en stimuleren wij heldenmerken om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Daarvoor is er ook in de marketingwereld een enorme omslag nodig: Alles bullshit moet eruit en betekenis moet erin. Als merk moet je betekenis hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee!

Daarmee worden de oplossingen van de helden gangbaar en hebben alle slechte en producten geen bestaansrecht meer.

Ontwikkel je eigen diepere betekenis

HERO talent programmaGa aan de slag met de ontwikkeling van je merk en werk vanuit jouw merkidentiteit. Speciaal hiervoor hebben wij het HERO-talent programma ontwikkelt:

Het ‘HERO-talent programma’ is een jaarprogramma waarin je in het jaar aan de slag gaat om van jouw bedrijf een heldenmerk te maken. Met het jaarprogramma ga je op zoek naar de identiteit van je merk en zet je deze identiteit in om klanten aan te trekken. Iedere held heeft immers financiële winst nodig om van maatschappelijke betekenis te zijn. Hierdoor groei je stap voor stap van zelfstandig ondernemer naar een merk!

Meer informatie ‘Hero-talent-programma’

Misschien vind je dit ook interessant:

6 boeken met toffe heldenverhalen

14/03/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Waarom jouw merk een storytelling video nodig heeft!

25/04/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Betekenisvol ondernemen, hoe doe je dat? Betekenisvol ondernemen hoe doe je dat? Deze helden laten het elke dag zien! Klanten aantrekken in 5 stappen
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel